کد خبر: 1229368
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
سخنگوی دستگاه قضا:

جوان آنلاین: در حالی که اخبار مربوط به دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه، از چند رسانه خاص که با دعوت پیشینی خود قوه قضائیه در دادگاه شرکت می‌کنند، منتشر می‌شود، سخنگوی دستگاه قضا مدعی شد این دادگاه غیرعلنی نیست و همه می‌توانند در جلسات آن شرکت کنند. 
اصغر جهانگیر، سخنگوی دستگاه قضا درباره برگزاری غیرعلنی دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه گفت: بی‌شک مسئله مبارزه با فساد در هر بعدی حتی اگر به فرزندان مسئولان کشور برگردد، جزو افتخارات قوه قضائیه است که پیشتاز است و نشان می‌دهد در مبارزه با فساد خط قرمزی ندارد و بدون ملاحظه‌کاری اقدام و اعلام می‌کند. 
وی افزود: رسیدگی به این پرونده به صورت غیرعلنی نیست، بلکه علنی است و افراد می‌توانند آزادانه در دادگاه شرکت کنند و از آن مطلع شوند. از طرفی در خصوص انتشار محتویاتی که در دادگاه هست، با محدودیت و ممنوعیت قانونی روبه‌رو هستیم، زیرا پرونده در حال رسیدگی است و اطلاع‌رسانی با شرایطی است و دادگاه اگر مصلحت بداند، مطالب آن را منتشر می‌کند. 
سخنگوی قوه قضائیه گفت: بعد از برگزاری جلسات، دادگاه اطلاع‌رسانی لازم را انجام خواهد داد. 
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که حضور رسانه‌ها هم در دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه آزادانه نیست و منوط به دعوت و اجازه ورود قبلی از سوی خود قوه قضائیه است. طبیعتاً افراد عادی به طریق اولی نمی‌توانند در این دادگاه‌ها به صورت آزادانه شرکت کنند. 
علاوه بر این جهانگیر تصریح کرده است: «اگر دادگاه صلاح بداند مطالب آن را منتشر می‌کند، بعد از برگزاری جلسات، دادگاه اطلاع‌رسانی لازم را انجام خواهد داد.» این اظهارنظر با ادعای سخنگوی دستگاه قضا مبنی بر امکان حضور آزادانه افراد در دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه متناقض است. مشخص نیست سخنگوی دستگاه قضا چنین دادگاهی را که به اذعان خودش انتشار محتوای آن با محدودیت‌هایی مواجه است، چگونه علنی به حساب آورده است!
سخنگوی قوه قضائیه در ادامه درباره افشای اطلاعات حساب‌های بانکی گفت: کنترل حساب‌های بانکی جز در مواردی که برای کشف جرم یا تحقیقات باشد، ممنوع است و دستگاه قضایی با انتشاردهندگان اسناد مالی مردم که مخل امنیت و حریم خصوصی آن‌ها باشد، قاطعانه برخورد می‌کند و این مسئله قابل پیگرد است. 
وی ادامه داد: قوه قضائیه بدون در نظر گرفتن سوابق و سلایق و میزان وابستگی به گروه‌ها موضوعات را بررسی می‌کند و در این زمینه به افشاگران هشدار می‌دهد دستگاه قضایی رفتار‌های غیرقانونی را برنمی‌تابد و هرگاه موضوع امنیت روانی و حریم خصوصی مردم مطرح باشد، از باب حفظ حقوق عامه ورود می‌کند و در این زمینه پیشقدم است. اصغر جهانگیر در ادامه نشست خبری درباره آخرین وضعیت پرونده موسوم به کوروش کمپانی گفت: تاکنون ۵ هزارو ۳۰۰ شکایت علیه این شرکت و مالکان در دستگاه قضایی مطرح شده و پرونده در حال رسیدگی است. وی ادامه داد: شناسایی اموال متهم در داخل و خارج از کشور در دستور کار قرار دارد و ضابطان با تلاش و پیگیری درصدد هستند اموال مردم را بازگردانند و جبران خسارت صورت گیرد. سخنگوی قوه قضائیه درباره ماجرای مسمومیت الکلی در میهمانی گروهی از پزشکان در شیراز گفت: پرونده‌ای در رابطه با این موضوع در دادسرای شیراز مطرح شده است. سه نفر از متهمان به اتهامات مشارکت در قتل شبه‌عمدی و خرید و فروش مشروبات الکلی و شرب‌خمر بازداشت شده‌اند. وی افزود: در آن میهمانی ۲۴ نفر حضور داشتند که شش نفر از آنان دچار مسمومیت شدند و یکی از افراد حاضر در این میهمانی فوت شد، صاحب باغ که گفته می‌شود تهیه‌کننده مشروبات الکلی است، بازداشت شده است و در رابطه با اتهامات، سایر افراد مرتبط در این پرونده احضار شدند و تحقیقات در حال انجام است، محل هم پلمب شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار